700-039 312-50exam MA0-101exam SK0-004pdf ASF 70-494 pdf 70-673exam C9560-503 98-367 70-534dump NS0-505 70-342exam pdf CHFP 070-410practice exam 1V0-603 pdf 1Z0-804pdf C8010-250 312-50V9 pdf C2150-508 98-368pdf займы онлайн займ на карту кредит онлайн на карту микрозаймы онлайн микрозайм онлайн микрозаймы займы на карту займ онлайн микрозаймы на карту кредит на карту займы онлайн на карту микрозайм на карту кредит на карту онлайн срочный займ на карту займ онлайн на карту
CD Reviews Sevdaliza

Published on maart 14th, 2015 | by Thomas Andries

0

The suspended kid – Sevdaliza

Vers en vreemd

Hoe beter we haar leren kennen, hoe mysterieuzer ze wordt. Niet enkel muzikaal maar ook als persoon blijft Sevda Alizadeh (Sevdaliza voor de vrienden) verbazen. We zijn geen Dag Allemaal, dus krijgt het eerste bij ons het meeste aandacht, toch kunnen we het tweede onmogelijk uit de weg gaan. De dame profileert zich interessant genoeg om er een woordje over te zeggen.

Eerst de muziek dus. Met The suspended kid is Sevdaliza aan haar tweede EP toe. Na het Nederlandstalige Zwart Goud doet ze het nu in het Engels. Weinigen zullen haar vandaag deze keuze kwalijk nemen. Het geheel klinkt internationaler. De plaat ging op Noisey, het muziekplatform van Vice, in première. Sevdaliza mikt nu dus op de wereld in plaats van op het Nederlandse taalgebied. Sterallures misschien, maar dan enkel in de beste zin van het woord: shoot for the stars.

Hip zonder hop

De taal is niet het enige verschil tussen Sevda’s voorgaande werk en de nieuwe EP. Op The suspended kid wordt minder gerapt en zijn er gewoon minder klassieke hiphopelementen te vinden. Vernieuwing is goed, talent wegsteken minder. Sevdaliza kwam voor het eerst onder de aandacht toen ze een bom van een studiosessie neerlegde bij BNN’s 101Barz. Het bad girl-gehalte dat ze hier tentoonspreidde was te hoog om er nu nog zo weinig mee te doen.

Hiphop is in constante evolutie. Die verandering wordt mooi weergegeven in de benaming van het laatste subgenre: future bass. Ach, het kind moet een naam hebben. Met haar zweverige tonen en trappy breaks sluit The suspended kid hier bij aan. Dit is wel vooral zo in de eerste drie tracks. In de laatste drie gaat ze dan weer een meer eighties toer op: rechtlijnigere ritmes en vooral geluiden van robots die de liefde bedrijven. Hier komt het futurisme weer naar boven.

Sevda Alizadeh

Sevdaliza is naast emcee en zangeres vooral een verhalenverteller. Dat kan je maar goed doen als je weet waarover je spreekt. Sevdaliza heeft al geleefd: geboren in het land van de Ayatollahs en gevlucht naar Nederland. In Rotterdam begint haar verhaal nog maar. Ze speelde op hoog niveau basket en werd daar in 2006 omschreven als “een fysiek zeer sterke powerforward met een goede drive en een behoorlijk schot”. Ondertussen drijft ze al een tijdje in de muziekwereld rond. Aan haar podiumprésence tijdens de voorstelling van The suspended kid in de Gentse Millie Vanillie te zien, sensueel en kronkelend, voelt ze zich hierin als een vis in het water.

Tags: ,


About the Author


Back to Top ↑

CPSM1 CQE CSQA CSSBB CSTE CTAL-TA_Syll2012 E20-002 E20-005 E20-329 E20-517 E20-547 E20-891 642-874 642-889 642-998 642-999 644-066 644-068 646-048 646-205 646-985 648-244 648-247 9A0-150 9A0-152 9A0-154 9A0-164 9L0-410 9L0-412 9L0-806 A00-202 A00-260 A2010-570 A2010-651 1z1-051 Certification 1Z1-052 1Z1-061 1Z1-102 1Z1-456 1Z1-457 1Z1-506 1Z1-560 200-001 200-530 220-801 dumps CPA CPP CTAL-TM_Syll2012 E10-001 E20-007 E20-335 E20-370 E20-485 E20-545 E20-597 E20-690 E20-816 E20-818 E20-885